"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

محققان موسسه قلب Intermountain در یوتا دریافتند، روزه گرفتن در طولانی مدت می‌تواند سطوح کلستورل خون را در افراد پیش‌دیابتی کاهش دهد.


 

بررسی روزه گرفتن دوره‌ای موفق به شناسایی یک رویکرد زیستی در بدن شد که کلسترول بد در سلولهای چربی را به انرژی تبدیل کرده و بنابراین با فاکتورهای خطر دیابت مبارزه می‌کند.

محققان دریافتند بدن پس از 10 تا 12 ساعت روزه گرفتن به جستجو برای سایر منابع انرژی در بدن برای حفظ خود می‌پردازد.

در این رویکرد، بدن کلسترول بد LDL را از سلولهای چربی بیرون کشیده و از آن به عنوان انرژی استفاده می‌کند. 

پیش‌دیابت به این معنی است که میزان گلوکز یا قند در خون بالاتر از حد عادی است اما همچنین به اندازه‌ای که فرد را بتوان دیابتی خطاب کرد، بالا نیست.

پژوهشهای قبلی دانشمند بر افراد سالمی که یک روزه روزه گرفته بودند، تمرکز داشت و نشان داد که روزه گرفتن بطور روزمره و خوردن تنها آب با سطوح پائین قند و کاهش وزن مرتبط است. 

بر اساس این یافته‌ها، محققان پژوهش جدیدی را برای مطالعه در مورد آثار روزه گرفتن طولانی مدت در پیش‌دیابتی‌ها آغاز کردند. این پژوهش شامل مردان و زنان پیش‌دیابتی 30 تا 69 سال بود که حداقل از سه فاکتور خطر متابولیکی برخوردار بودند.

برخی از شرکت‌کنندگان چاق و دارای اضافه وزن و برخی دیگر لاغر بودند. پژوهشهای قبلی سایر موسسات در زمینه روزه‌داری تنها شامل افراد چاق بوده و بر کاهش وزن در اثر روزه‌داری تمرکز داشتند.

اگرچه کاهش وزن نیز در این پژوهش رخ داد اما تمرکز اصلی آن بر روی دخالت دیابت بود.

به گفته دانشمندان، اگرچه در ابتدا سطوح کلسترول خون در بدن افراد بالا رفت اما پس از شش هفته این سطوح تا 12 درصد کاهش نشان داده و همچنین کاهش وزن را نیز به دنبال داشت.

فرآیند استخراج کلسترول بد از سلولهای چربی برای استفاده به عنوان انرژی باید به خنثی سازی مقاومت در برابر انسولین کمک کند. در فرآیند مقاومت در برابر انسولین، لوزالمعده انسولین بیشتری تولید کرده تا زمانی که دیگر قادر به تامین نیاز بدن با تولید انسولین کافی نیست، از این رو قند خون افزایش می‌یابد.

نتایج این پژوهش در جلسات علمی سالانه انجمن دیابت آمریکا مطرح شد.

ایسنا


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، خوراک، ،
برچسب‌ها:

پژوهش دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد روزه گرفتن برای دو روز و بیشتر می‌تواند به ارتقای سیستم ایمنی کمک کند، بویژه اگر بدن در اثر پیری یا درمان سرطان آسیب دیده باشد.

به گفته دانشمندان، روزه گرفتن بدن را به جایگزین کردن سلول های قدیمی و آسیب‌دیده تشویق می‌کند.

والتر لونگو، کارشناس طول عمر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: هنگامی که گرسنگی می‌کشید، سیستم ایمنی تلاش می‌کند انرژی ذخیره کند، و یکی از کارهایی که می‌توان برای ذخیره انرژی انجام داد، بازیافت تعداد زیادی از سلولهای ایمنی غیر ضروری بویژه موارد آسیب‌دیده است.

محققان دریافتند که روزه گرفتن برای دو تا چهار روز در هر شش ماه، بدن را مجبور به ورود به حالت بقا می‌کند که در پی آن از چربی‌ها و قند ذخیره شده استفاده کرده و سلولهای قدیمی را تجزیه می‌کند.

بدن سپس پیامی را برای سلولهای بنیادی مبنی بر بازسازی کل سیستم ارسال می‌کند.

به گفته پرفسور لونگو، برای سیستمی که بشدت در اثر پیری یا شیمی‌درمانی آسیب دیده، دوره‌های روزه گرفتن می‌تواند به معنای واقعی کلمه یک سیستم ایمنی جدید تولید کند.

در یک کارآزمایی آزمایشی، بیماران سرطانی که برای 72 ساعت پیش از شیمی‌درمانی روزه گرفته بودند تعداد سلول سفید خون کمتری را از دست دادند.

خودداری از خوردن و آشامیدن، همچنین آثار منفی و مرگ و میر را در موشهایی که تحت داروهای شیمی‌درمانی بودند، کاهش داده و سیستم ایمنی را در موشهای پیر ارتقا بخشید.

دانشمندان اکنون در حال بررسی امکان اجرای آثار مشابه روزه گرفتن بر روی سیستمهای زیستی و اندامهای گوناگون هستند.

نتایج این پژوهش در مجله Cell Stem Cell منتشر شده است.

 ایسنا


موضوعات مرتبط: پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:روزه,ایمنی بدن,احسان,کلاته, ] [ 13:19 ] [ احسان ]

تحقیقات جدید نشان داد سرکوب شدن احساسات بر اندازه مغز تاثیر می‌گذارد.

در تحقیقات جدید مشخص شده است اندازه مغز در افراد مسن‌ بی‌احساس بدون افسردگی، کوچکتر است.

در آخرین تحقیق تعیین شد: بی‌احساس بودن، بی‌علاقگی یا احساس کمتر بوجود می‌آورد.

در این تحقیق، اندازه مغز در تعیین سرعت پیری مورد بررسی قرار گرفت. محققان اظهار کردند: اندازه مغز به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد. با

این وجود از دست دادن اندازه بزرگتری از مغز نشان دهنده بیماری مغزی است.

محقق این تحقیق دکتر لنور.ج .یولینور از انجمن ملی سلامت (NIH) در بتسدا و عضو آکادمی عصب شناسی آمریکا اظهار کرد: علائم از دست دادن حافظه نشان از تغییرات مغزی مرتبط با بیماری‌های مغز است و بی‌احساس بودن تعیین کننده این تغییرات است. علائم بی‌احساسی در افراد مسن بدون زوال عقل شایع است. در این تحقیق، شرکت‌کنندگان بی‌احساس البته بدون افسردگی مورد بررسی بیماری‌های مغزی قرار گرفتند.

در این تحقیق، 4354 فرد بدون زوال عقل با متوسط سن 76 سال تحت اسکن ام.آر.ای قرارگرفتند و علائم احساسی از جمله فقدان احساس، علاقه، فقدان هیجان، کاهش فعالیت‌ و ترجیح به ماندن در منزل وخستگی ارزیابی شد.

نتایج نشان داد ماده خاکستری مغز که به یادگیری و نگهداری خاطرات کمک می‌کند و نیز ماده سفید که وظیفه ارتباط بین قسمت‌های مختلف مغز را برعهده دارد در افرادی با نشانه بی‌احساس بودن کمتر است. این نتایج حتی در افراد افسرده نیز صادق است.

وی در ادامه افزود: این نتایج به شناسایی افراد بی‌احساس در معرض خطرکمک خواهد کرد.

نتایج این تحقیق در نشریه آنلاین عصب شناسی منتشر شده است.

ایسنا


موضوعات مرتبط: مغز انسان، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:مغز,اندازه, ] [ 17:49 ] [ احسان ]

حقیقات نشان داده‌اند این مواد غذایی با دارا بودن ترکیبات ضد سرطان شایع ترین و گریبان‌گیر‌ترین بیماری امروزی را در بدن شما ریشه‌کن می‌کند. 

1.زنجبیل 

2.رزماری 

3.زردچوبه 

4.فلفل قرمز 

5.سیر

6.نعنا 

7.بابونه 

 

 


موضوعات مرتبط: پزشکی، تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته, ] [ 12:4 ] [ احسان ]

برسي هاي جديد دانشمندان نشان مي دهد دفعه بعد که خواستيد پول خريدهايي را که کرديد حساب کنيد با پول نقد به جاي کارت اعتباري اين کار ار انجام دهيد.

دانشمندان دريافتند كه استفاده از كارت هاي اعتباري به جاي پول نقد منجر به خريد موادغذايي ناسالم مي شود.
 
دانشمندان با انجام آزمايشاتي روي 6000 خانوار و تحليل بيش از 1000 نوع موادغذايي خانوارها دريافتند خانوارهايي كه براي خريد مايحتاج خود از پول نقد استفاده مي كنند از وضعيت سلامتي سالم تري برخوردار هستند.
 
گفتني است پرداخت محصول با پول نقد باعث كاهش شانس افراد از پشيماني بعد از خريد خواهد شد و افراد هنگامي كه با كارت اعتباري پول محصولي را پرداخت مي كنند شانس پشيمان شدنشان افزايش مي يابد .
 
نتايج مطالعات همچنين نشان مي دهند كارت هاي اعتباري باعث مي شوند افراد خريدهاي ناسالمي انجام دهند و با اين كار سلامتي خود را به خطر بيندازند در نتيجه دچار چاقي نيز خواهند شد.
 
بررسي ها همچنين نشان مي دهند استفاده كنندگان از كارت هاي اعتباري براي خريد هر محصولي 20 در صد بيشتر از استفاده كنندگان از پول نقد دچار چاقي و اضافه وزن هستند
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 19 مهر 1392برچسب:کارت اعتباری,پول نقد,چاقی, ] [ 10:13 ] [ احسان ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند صبح ها می توانید بلند بلند از ته دل بخندید تا بتوانید روزی بدون دغدغه، با آرامش و بدون هیچ مشکل و نگرانی را بگذرانید.

خندیدن در صبح بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خواب شبانه باعث می شود سلامتی افراد به میزان 40 درصد افزایش یابد. 

 
بررسی ها نشان می دهند خندیدن باعث به گردش در آمدن خون در سیستم بدنی شده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. 
 
گفتنی است اگر حتی صبح و شبها سوژه های خنده داری براي خندیدن پیدا نکردید با یادآوری اتفاقات خنده دار روزمره خودتان را به خنده بیاندازید. 
 
نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند دانشمندان با انجام آزمایشاتی دریافتند خندیدن از ته دل می تواند حتی بسیاری از بیماری های صعب العلاج را بهبود بخشد.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 19 مهر 1392برچسب:بهترین,خندیدن, ] [ 10:11 ] [ احسان ]

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند نعنا از گیاهانی است که نمی تواند اشعه ماورا بنفش را از خود عبور دهد.

نعنا گیاهی است که جزو خوراکی های پر طرفدار در میان سبزی هاست.

نعنا اثرات درمانی زیادی دارد و پزشکان توصیه می کنند افراد حتما آن را در وعده های غذایی خود و در میان سبزی خوردن خود جای دهند.

متخصصان پوست هم چنین بر این باورند جوشانده های گیاهی نعنا و مالیدن آن بر روی پوست به طور مداوم می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی به کار رود.

نعنا به دلیل دارا بودن ماده ی منتول می تواند از مضرات آفتاب و آب و هوای گرم بر روی پوست جلوگیری کند.


 

باشگاه خبر نگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 11 مهر 1392برچسب:http://cdn,yjc,ir/files/fa/news/1392/5/17/1411748_352,jpg, ] [ 9:6 ] [ احسان ]

اگر در خانواده تان سابقه ابتلا به دیابت دارید مراقب باشید! شما تنها در معرض ابتلا به نوسانات قند خون نیستید بلکه ممکن است زودتر از آدم های دیگر به اختلال حواس دچار شوید.


قند خون با آلزایمر ارتباط مستقیم دارد و سکته قلبی و آسیب دیدن کلیه ها تنها عواقب بیماری قند خون نیست بلکه این بیماری فراگیر زوال عقل را به وجود آورد.

گفتنی است، بالا رفتن قند خون در دوره ای کوتاه هم می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را چندین برابر کند.

نتایج مطالعات نشان می دهند دانشمندان با انجام مطالعاتی روی افراد بالای 65 سال دریافتند افرادی که میزان قند خونشان بالا رفته بود به آلزایمر هم دچار شده بودند.

yjc.ir


موضوعات مرتبط: پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:آلزایمر, ] [ 9:56 ] [ احسان ]

براساس جدید‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته بر روی افرادی که استعامل سیگار را ترک کرده‌اند نتایج مثبت زیر بدست آ‌مده است از جمله این افراد دیگر کمتر مبتلا به سردرد و افسردگی می‌شدند زیرا اثر نیکوتین از بدن آنها از بین می‌رود. 
این افراد پس از ترک سیگار کمتر در معرض ابتلا به عفونت‌های دهان و دندان قرار می‌گیرند و درصد ابتلا به سرطان زبان در آنها کاهش می‌یابد. 
بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ دهان‌‌ها نیز رنگ طبیعی خود را تا حد زیادی به دست می‌آورد و جرم‌های دندان کمتر می‌شوند پوست این افراد رنگ طبیعی خود را به دست می‌آورد و دیگر زرد و کدر نخواهد بود، همین‌طور چروک شدن پوست نیز رشد کندتری پیدا می‌‌کند. 
قطع مصرف سیگار باعث کاهش سرعت ریزش مو با الگوی مردانه می‌شود و حتی باعث رشد مو در نواحی از سر که دچار طاسی شده‌ نیز می‌گردد. 
قطع مصرف سیگار باعث افزایش قدرت باروری بویژه در بانوان می‌شود. 
همین‌طور افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند به دلیل بازگشت توانایی پرزهای چشایی موجود در زبان‌شان قدرت چشیدن و لذت بردن از طعم‌های مختلف غذاها را پیدا می‌‌کنند. 
در نهایت قطع سیگار باعث صرفه‌جویی اقتصادی برای فرد می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:سیگار, ] [ 15:3 ] [ احسان ]

عده ای از والدین حتی از پیش فعالی کودکان خود خبر ندارند و شیطنت و آزار و اذیت آن ها را به حساب دوره سنی آن ها می گذارند اما این باور غلطی است و والدین حتما باید کودکان خود را از همان سنین پایین نزد مشاور و یا راهنمای خانوادگی ببرند.
دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 50000 کودک و نوجوان دریافتند کودکان پیش فعالی که در دوره کودکی درمان نشده اند در بزرگسالی رفتارهای بسیار ناهنجار انجام داده اند و دردسر های بزرگی را نیز برای خانواده های خود به وجود آورده اند.
گفتنی است میزان خودکشی در میان افرادی که در دوره کودکی خود پیش فعال بوده اند تا 25 درصد نیز بیشتر است از این رو والدین امروزه باید توجه زیادی به رفتارهای فرزندان خود داشته باشند.
آگاهی والدین نسبت به عوارض بیش فعالی می تواند در افزایش تمایل آن ها به مراجعه به روان پزشک و درمان سریع این اختلال بینجامد.


موضوعات مرتبط: روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:, ] [ 11:2 ] [ احسان ]

محققان آمریکایی در جدیدترین یافته های خود نشان دادند مصرف فلفل برای کسانی که تحمل غذاهای تند را ندارند سبب بروز آسیب های گوارشی مثل زخم معده و مشکلات کبدی خواهد شد.به خوردن غذاهای تند با داشتن روحیه ماجراجویانه رابطه مستقیم دارد و افرادی که به غذاهای تند علاقه زیادی از هودشان نشان می دهند از بالا رفتن ادرنالین در خون خود لذت می برند. 
بررسی ها نشان می دهند بالا رفتن ادرنالین در خون باعث کارهای هیجان انگیز و پرخطر می شود و ذائقه علاقه به غذاهای تند برای همیشه باقی نمی ماند و ممکن است بعد از مدتی دیگر علاقه به خوردن غذاهای تند نداشته باشید.
گفتنی است مصرف غذاهای تند برای افرادی که تحمل خوردن آن را دارند و احساس سوزش در دهان خود ندارند مشکلی ایجاد نمی کند اما افرادی که به فلفل و غذاهای تند حساسیت دارند باید با احتیاط بیشتری این چاشنی را در غذاهای خود استفاده کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 29 شهريور 1392برچسب:فلفل,ماجراجو, ] [ 9:52 ] [ احسان ]

سيگار كشيدن ظاهر را تيره نشان مي دهد و چين و چروك هاي عميقي را در پوست ايجاد مي كند. 

بررسي ها نشان مي دهند سيگار كشيدن به بافت و سلول هاي پوست و مو آسيب هاي جدي وارد مي كند و فوليكول هاي پوست را از بين مي برد. 

گفتني است، بر اساس تحقيقي كه انجام شده است، سيگار كشيدن باعث شل شدن پوست نيز خواهد شد و حالت چشم ها و اعضاي صورت را به كلي تغيير مي دهد. 
تحقيقات همچنين نشان مي دهند، افراد سيگاري 50 درصد بيشتر از ساير ديگران به سرطان پوست مبتلا مي شوند. 

دانشمندان همچنين با انجام آزمايشاتي روي هزار داوطلب مرد دريافتند مرداني كه سيگار و دخانيات مصرف مي كنند ظاهري نامرتب و زشت دارند و كمتر به ظاهر خود اهميت مي دهند.


موضوعات مرتبط: پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, ] [ 19:35 ] [ احسان ]
پزشکان در جديدترين تحقيقات خود پي برده‌اند که نوشتن متن و به نوعي خاطرات در خصوص روند بهبودي بيماري‌ها به ويژه مشکلات پوستي مي‌تواند اثر بسيار موثر و مفيدي در درمان ضايعات و بيماري‌ها داشته باشد.

گفتني است نوشتن سير بهبود و همينطور ثبت علائم بيماري‌ به صورت روزانه کمک بزرگي به پزشکان براي تشخيص روند بهبود بيماري‌ها مي‌کند.
 
بررسي‌ها نشان مي‌دهند نوشتن روند بهبود، باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و آن را در مقابل بيماري و زخم‌ها قوی می کند.

تئوري اصلي اين نظريه اين است که نوشتن در واقع باعث کاهش استرس فرد شده و حس آرامش به او مي‌دهد که در نهايت درمان او را سريعتر مي‌نمايد.
 باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 26 شهريور 1392برچسب:, ] [ 19:30 ] [ احسان ]
دانشمندان با مطالعه بر روي عادات خواب اقوام مختلف به نتايج جالب و شگفت انگيزي در خصوص عادات افراد كشورهاي مختلف در هنگام خواب دست يافته اند.

40درصد از مردم كشورهاي اروپايي علاقه مند به خوردن يك نوش
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:

[ شنبه 23 شهريور 1392برچسب:خواب,ژاپن,مکزیک,بالشت, ] [ 18:38 ] [ احسان ]

دانشمندان در جدید ترین مطالعات خود نشان دادند چاق شدن در زمانی کوتاه بسیار راحت تر از لاغر شدن است.

چاق ها و لاغرها دوست دارند تا در مدت زمانی بسیار کوتاه به وزن ایده آل خود برسند اما این هدف برای لاغرها بیشتر امکان پذیر است.

 بررسی ها نشان می دهند؛ افراد لاغر در درجه اول باید ورزش کنند بر خلاف باور عمومی که ورزش کردن سبب لاغر شدن لاغرها می شود برعکس باعث افزایش اشتها نیز می شود.

افراد لاغر باید در روز ۴۵ دقیقه پیاده روی سریع یا ورزش های سنگین انجام دهند در این صورت اسید معده این افراد بیشتر ترشح می شود و احساس گرسنگی زیادی می کنند.

 توصیه می شود حین پیاده روی تنقلات پرچرب مانند تخمه آفتابگردان و فندق مصرف کنید.

 افراد لاغر در این ۱ ماه باید همراه خود شیرینی های شکری و بسیار شیرین مانند باقلوا و حلوا  داشته باشند و هر ۱ ساعت یک بار با آب یخ میل کنند.

در این یک ماه حداکثر از خوردن نوشیدنی های داغ مانند چای بپرهیزید زیرا آب داغ معده را شستشو می دهد و باعث دفع مواد قندی از بدن می شود.

 


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:راه,لاغر,چاق, ] [ 20:0 ] [ احسان ]

در میان حیوانات می توانیم موارد عجیبی پیدا کنیم که برخی از آن ها به رنگ یا شکل و ظاهر حیوانات مربوط است اما آن ها استعدادهایی نیز دارند که ما از ان ها بی خبر هستیم. از آنجایی که حیوانات تمامی کارهای خود را از رو غریزه انجام می دهند شاید بپندارید که چیزی به نام هوش در آن ها وجود ندارد اما در ادامه با هم باهوش ترین حیوانات دنیا را بررسی می کنیم:

# شامپانزه
# دلفین
# فیل
# اختاپوس
# کلاغ



موضوعات مرتبط: حیوانات، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:اختاپوس, ] [ 12:41 ] [ احسان ]

جالب است بدانيد بيشتر آمار آسيب‌هاي مغزي ورزشكاران در نتيجه ورزش دوچرخه‌سواري است.

دانشمندان با انجام تحقيقي 20 ساله ميان 12 هزار داوطلب ورزشكار دريافتند افرادي كه بيش از 3 ساعت در روز به يكي از  ورزش‌هاي فوتبال ،كاراته ،طناب زني و يا دوچرخه سواري مي‌پردازند ،نسبت به ساير هم‌ سن ‌و سالان خود يا كساني که اصلا ورزش نمي‌كنند آسيب و صدمات زيادي به مهره‌هاي كمر و مغز آن‌ها وارد شده است.

البته بايد گفت اين ورزش‌ها از ورزش‌هاي رايج محسوب مي‌شوند اما حتما بايد به اندازه و اصولي باشند.

افرادي كه به اين ورزش‌ها علاقه دارند حتما بايد مواظب سلامت خود باشند و از کلاه ايمني استفاده كنند.

گاهي آقايان به علت قوي بودن و نشان دادن زور خود اجسام سنگيني را بلند مي‌كنند اما بايد بدانند بلند كردن اجسام سنگين ميزان باروري را كاهش مي‌دهد و ستون فقرات را دچار انحنا مي‌كند.

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 11 مرداد 1392برچسب:, ] [ 12:34 ] [ احسان ]

محققان با بررسی بر روی کودکان و نوجوانانی که در اتاق خود یارانه شخصی داشته اند پی برده اند که وجود رايانه باعث ضعف حافظه و همینطور اختلال در خواب این افراد شده است.

گفتنی است :علت این امر بیدار ماندن بیش از حد کودک و نوجوان در شب ها و کم شدن ساعات خواب و استراحت است که به ویژه در سنین بلوغ بسیار برای رشد و سلامتی و تقویت حافظه اهمیت دارد.

بررسی ها نشان می دهند: استفاده بیش از حد از رایانه سبب ایجاد بی تحرکی در فرزندان شده و نیز باعث کم شدن نمره درس ورزش آنها می شود.

پزشکان توصیه می کنند: تا در حد امکان والدین ساعات استفاده از رایانه شخصی را برای کودک محدود و استاندارد نمایند.


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ] [ 20:55 ] [ احسان ]

به گفته پژوهشگران پس از ورزش و به علاوه کار سنگين بدن علاوه بر آب به مواد ديگري نيز براي ساختن مجدد عضلات که در طول ورزش از کار افتاده اند نياز دارد و مصرف شکلات شيري بهترين گزينه است.
موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:

[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:شكلات, ] [ 20:51 ] [ احسان ]

  زیست‌شناسان دانشگاه لیورپول توانسته‌اند دلیل اینکه چگونه پستاندارانی مانند نهنگ عنبر که شیرجه‌های عمیق می‌زنند، می‌توانند نفس خود را بیش از یک ساعت حبس کنند را پیدا کرده‌اند.
به گفته دانشمندان این توانایی از آنجا نشات می‌گیرد که این پستانداران از پروتئین های باردار الکتریکی در خون خود برخوردارند.


موضوعات مرتبط: حیوانات، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 10 تير 1392برچسب:وال,عنبر,نهنگ,90,19,ژ, ] [ 13:5 ] [ احسان ]
پزشکان به تازگی به نوعی ارتباط جدید مابین پتانسیل هوش و سلامت مغز در انسان پی برده اند که نشان می دهد افراد باهوش از مغز سالم تری به نسبت افراد عادی برخوردارند.

گفتنی است، پزشکان با استفاده از نوعی دستگاه که در چشم پزشکی به کار می رود از طریق چشم افراد به مطالعه عروق خونی در مغز آنها پرداخته اند و متوجه شده اند که  در افراد باهوش عروق خونی مقاوم تر و پیچیده تری وجود دارد.

این تحقیق بر روی حدود 1000 نفر در فاصله چند سال صورت گرفته است.

بررسی ها نشان می دهند،دانشمندان این کار را با استفاده از تصویربرداری دیجیتال شبکیه برای به دست آوردن یک پنجره بر روی شرایط عروقی در مغز با نگاه کردن در عروق خونی کوچک در شبکیه، واقع در پشت چشم انجام داده اند.

البته شرایط دیگر از قبیل بهداشت، شیوه زندگی و محیط زیست ممکن است نقش مهمی ایفا کند و زندگی فرد را تغییر دهد.

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: مغز انسان، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, ] [ 8:17 ] [ احسان ]

بر هم خوردن تعادل خواب شبانه وسیله‌ی انواع وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و سایر وسایل سبب افزایش بیماری‌های قلبی، چاقی و سایر امراض در انسان‌های عصر مدرن شده است.

 
گفتنی است؛ نور مصنوعی ناشی از این دستگاه‌ها سبب کاسته شدن از شدت فعالیت نورون‌های مغزی در افراد هنگامی که خواب هستند می‌شود و در نتیجه باعث عدم ترشح هورمون ملاتونین‌ که نقش اساسی در تنظیم خواب شبانه دارد می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دستگاه‌های جدید که از لامپ های LED پرقدرت استفاده می‌کنند بیشترین تاثیر را در بر هم خوردن ریتم خواب شبانه دارند، زیرا آنها می توانند طول موج‌های آبی و سبز درست کنند که این طول موج‌هها برای چشم بسیار حساسیت‌زا است و میزان واکنش چشم به آن بالا است.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد خواب شبانه خود را مختل نکنند و این وسایل را در هنگام خواب از خود دور نگه دارند همینطور پزشکان به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داده‌اند تا از نور آبی برای تاریکی فضای داخلی هواپیما استفاده نکنند و در عوض از نور قرمز و یا نارنجی که چشم حساسیت کمتری به آن دارد استفاده کنند.
 
باشگاه خبرنگاران

موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، مغز انسان، روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 20:16 ] [ احسان ]

 

 

 محققان بهداشتی دانمارک مدعی شدند: از آنجا که برنج حاوی آرسنیک غیرآلی است، مصرف زیاد برنج می تواند خطر بروز سرطان را در فرد افزایش دهد.

 

  این محققان از والدین خواسته‌اند تا از دادن روزانه نوشیدنی‌های برنجی یا شیربرنج و همچنین سوفله برنج به کودکان به دلیل احتمال بالای ابتلا به سرطان جدا خودداری کنند.

 

قرار است نتایج این تحقیقات علمی تا دوماه دیگر منتشر شود.

 

در ماه سپتامبر نیز سازمان نظارت بر محصولات غذایی آمریکا اعلام کرده بود که تحقیقات گسترده‌ای را برای میزان خطرناک بودن برنج و محصولات غذایی بر پایه برنج در ابتلا به سرطان آغاز کرده است.

منبع : ایسنا





موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, ] [ 11:29 ] [ احسان ]

 افراد با تند غذا خوردن ریسک ابتلا به دیابت را در خود بالا می برند.

گفتنی است  تند غذا خوردن علاوه بر ایجاد سوء هاضمه در افراد، سبب بروز بیماری دیابت نوع 2 نیز می شود.

 بررسی ها نشان می دهند، سریع خوردن غذا باعث می شود تا قند خون به سرعت بالا برود، زیرا انسولین کافی برای برای تبدیل قند خون به انرژی در اثر کمبود وقت وجود ندارد و در نتیجه این موضوع باعث افزایش وزن و چاقی و همینطور زمینه ساز دیابت می گردد.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد به آرامی غذا بخورند زیرا این کار باعث می شود تا کمتر غذا بخورند و پس از گذشت 15 دقیقه مغز فرمان سیر شدن را صادر نماید این کار همینطور باعث جلوگیری از مشکلات گوارشی و دل درد و سوء هاضمه می شود و سلامت  دندان ها را تامین  می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 13:46 ] [ احسان ]

  محققان کانادایی با انجام مطالعات خود، روی شهروندان تعداد زیادی از کشورهای اروپایی دریافتند افزایش آلودگی هوا می‌تواند باعث تشدید ناراحتی در میان شهروندان مورد مطالعه شود. 
 محققان با بررسی داده‌های ثبت شده در سطوح آلودگی هوا میان این کشورها و آنالیز انتشار دی‌اکسیدکربن از منابع مختلف به عنوان نماینده‌ای برای آلودگی هوا و نیز ارزیابی شادی شهروندان از طریق داده‌های  حاصل از نظرسنجی مشاهده کردند یک ارتباط علت و معلولی میان این دو عامل برقرار است و میزان رضایتمندی از زندگی با افزایش آلودگی هوا در میان شهروندان کاهش می‌یابد. 
  به گفته محققان، این یافته‌ها مکانیسم‌هایی که به وسیله آن سطوح بالای آلودگی هوا باعث تشدید ناراحتی مردم می‌شود را ارائه نمی‌دهد اما نشان می‌دهد که ایجاد سیاست‌هایی که بتواند باعث ایجاد تغییراتی در کاهش آلودگی هوا شود اثر مثبتی بر میزان شادی شهروندان خواهد داشت. 
  گفتنی است نتایج حاصل از این تحقیقات نشان می‌دهد که آلودگی هوا یک مشکل جهانی است و گریبانگیر بسیاری از کلان‌شهرها شده است.

منبع : ایسنا


موضوعات مرتبط: روانشناسی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:آلودگی هوا,کلان شهر, ] [ 17:40 ] [ احسان ]

محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض دود سیگار محیطی میزان بروز بیماری‌های زوال عقلی را افزایش می دهد.
نتایج یک تحقیق بر روی 5921 فرد بالای 60 سال در چین و بررسی میزان قرار گرفتن آنها در معرض دود سیگار دست دوم یا دود سیگاری محیطی، عادات سیگار کشیدن و ارزیابی سندروم زوال عقلی نشان داد استنشاق دود سیگار یک عامل خطر مهم در بروز بیماری زوال عقلی از نوع شدید است. 
محققان با مشاهدات بیشتر افزودند: 10 درصد از جامعه مورد بررسی قرار گرفته به سندروم زوال عقلی شدید مبتلا بودند که این به‌طور معناداری به طول مدت تماس با دود سیگار منفعل میان آنها مرتبط بوده است. 
نتایج حاصل از این تحقیق با بازنگری مطالعات قبلی همچنین افزود: سیگار کشیدن به صورت منفعل یا دود سیگار محیطی علاوه بر ایجاد آلزایمر که نوعی از زوال عقلی است از عوامل وقوع بیماری‌های جدی قلبی و عروقی، تنفسی و سرطان ریه است. 
گفتنی است: چین با داشتن 350 میلیون فرد سیگاری بزرگترین کشور مصرف‌کننده تنباکو در سراسر جهان است که در این میان هم چنین دارای بیشترین جمعیت افراد مبتلا به زوال عقلی نیز است.

متاسفانه در هر 8 ثانیه 1 نفر به دلیل کشیدن سیگار استنشاق بوی آن می میرند


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 25 دی 1391برچسب:سیگار, ] [ 20:17 ] [ احسان ]

روانپزشکان در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که خوردن چند نوبت گوجه فرنگی در هفته، احتمال بروز علائم افسردگی را تا حدود 50 درصد کاهش می‌دهد.

 نتایج این مطالعه تایید می‌کند افرادی که در طول هفته دو تا شش نوبت گوجه فرنگی مصرف می‌کنند 46 درصد کمتر از اشخاصی که کمتر از یک نوبت در هفته گوجه فرنگی می‌خورند در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

به گفته کارشناسان تغذیه و سلامت، ‌گوجه فرنگی منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که از بدن در برابر برخی از بیماری‌ها حفاظت می‌کنند.

گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی موسوم به لیکوپن است که این میوه جالیزی را قرمز رنگ می‌کند و در عین حال در کاهش خطر بروز سرطان پروستات و حملات قلبی تاثیر چشمگیر دارد.

گروهی از متخصصان چینی و ژاپنی به سرپرستی دکتر کایجون نیو از کارشناسان علوم پزشکی دانشگاه طب تیانجین در چین در این مطالعات به بررسی تاثیر لیکوپن روی بهداشت روانی افراد پرداختند.

آنها تاثیر لیکوپن را در کاهش استرس ارزیابی کرده و به نتایج فوق دست یافتند.

آنها می‌گویند هنوز دقیقا مطمئن نیستند که تاثیر ضد افسردگی گوجه فرنگی به طور مستقیم با لیکوپن مرتبط باشد و انجام مطالعات بیشتر برای شناخت جزئیات این ارتباط ضروری است.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 21 آذر 1391برچسب:گوجه,افسردگی,لیکویین, ] [ 17:9 ] [ احسان ]

 

278-9.jpg

 گروهی از محققان هفت دانشگاه آمریکا در طرحی مشترک و با آنالیز 60 نمونه گرفته شده از بند ناف انسان موفق به شناسایی بیش از 2300گونه مختلف باکتری شدند.

 

«راب دان» زیست شناس دانشگاه کارولینای شمالی و سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: ناف انسان اقامتگاه مناسبی برای گونه‌های مختلف باکتری است و تعداد باکتری های کشف شده در ناف انسان بسیار بیش تر از پیش‌بینی قبلی محققان است.

 

شایع‌ترین باکتری‌ها تمایل به فراوانی و تکثیر دارند، اما هیچکدام از گونه باکتری در تمامی 60 نمونه گرفته شده از ناف انسان دیده نمی‌شوند و تنها هشت باکتری در % 70 از نمونه‌ها دیده شده است.

 

همچنین محققان برای نخستین بار در پوست انسان، سه گونه آرکی باکتری (archaea) کشف کردند؛ این میکروارگانیسم اغلب در محیط هایی مانند آب های اسیدی یا آبفشان دیده می‌شوند که دو گونه آن در ناف یک مرد شناسایی شد.

 

محققان تأکید می‌کنند: پیش‌بینی وجود گونه‌های مشخص باکتری در بدن انسان بسیار دشوار است و تنها می‌توان گونه‌های رایج‌تر را شناسایی کرد.

 

این طرح با همکاری دانشگاه ایالتی موزه ملی علوم و دانشگاه کالیفرنیای شمالی با عنوان «جنگل میکروبی» در پوست انسان انجام و نتایج آن در مجله PLOSONE‌ منتشر شده است.

 


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:باکتری,آرکی,ناف, ] [ 18:31 ] [ احسان ]

مطالعات صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد، والدینی که فرزندان خود را تنبیه می کنند یا بر سرآنها فریاد می زنند، کودکان خود را با ریسک بالای ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی مواجه می‌سازند.

  پژوهشگران روانشناسی دانشگاه پلیموت تأثیر تنبیه بدنی و رفتارهای خشن والدین با کودکان و احتمال بروز بیماری های مختلف را مورد مطالعه قرار داده اند. آن ها در این مطالعات پی بردند که هرگونه تنبیه بدنی اعم از ضعیف یا شدید در دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف در آینده را افزایش دهد. 

  تحقیقات جدید نشان می دهد، والدین با فریاد زدن بر سر کودکان یا تنبیه کردن آنها، فرزندان خود را در معرض مشکلات جدی سلامتی از جمله احتمال ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و آسم قرار می دهند.

 

 ایجاد استرس، اصلی ترین علت بروز مشکلات سلامتی در کودکان عنوان شده است؛ افزایش سطح استرس باعث تغییرات بیولوژیکی در کودک شده و فرد را مستعد ابتلا به بیماری های مختلف در سال های آتی می کند.

 پروفسور «مایکل هایلند» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: استرس سال های نخست زندگی در اشکال آسیب های جسمی ناشی از تنبیه بدنی باعث تغییرات در دراز مدت و افزایش خطر ابتلای فرد به بیماری های مختلف در آینده می شود.


موضوعات مرتبط: روانشناسی، پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:سرطان,بیماری قلبی, ] [ 17:37 ] [ احسان ]

متخصصان سلامت و تغذیه در دانشگاه لوما لیندا تاکید کردند که افراد گیاه خوار بیش از افرادی که گرایش به خوردن گوشت دارند، از سلامتی بهره‌مند هستند و در نتیجه عمرشان طولانی‌تر می‌شود.

 

 تجزیه و تحلیل‌های اخیر روی مجموعه‌ای از مطالعات انجام شده در دهه‌های 70 و 80 میلادی در دانشگاه لوما لیندای کالیفرنیا تایید می‌کند که گیاه خواران بیش از افراد گوشت خوار عمر می‌کنند.

 

به گزارش روزنامه هوفینگتون پست، این متخصصان تاکید کردند: نوع مواد غذایی که افراد گیاه خوار مصرف می‌کنند مانند میوه‌ها، سبزی‌ها، مغزها و حبوبات خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها شامل سرطان، امراض قلبی و دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد و به کنترل شاخص توده بدنی کمک می‌کند، اندازه دور کمر را کاهش می‌دهد و در تقویت سلامت مغز نیز موثر است.

منبع : ایسنا


موضوعات مرتبط: تحقیق دانشمندان، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:گیاه خواران,گوشت خواران,عمر, ] [ 19:55 ] [ احسان ]

افرادی که که هوش پایینی دارند شاید شادی کمتری نسبت به باهوش تر ها تجربه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانش پژوهان دانشگاه کالج لندن بر روی  6870 نفر مطالعاتی انجام و نشان دادند هوش پایین اغلب با درآمد پایین و سلامت روانی ضعیف مرتبط است که ناخشنودی را در پی دارند.

 محققان از افراد سئوالات متعددی پرسیدند. یکی از سئوالات این بود: در مجموع این روزها چطور بودید؟ خیلی خوشحال، خوشحال یا خوشحال نبودید؟ 

بیشترین نسبت که گفته بودند "خیلی خوشحال نیستند" %12 و دارای ضریب هوشی بین 70 و 79 بودند.

 این تحقیقات نشان داد هوش پایین با درآمد کم، سلامت ناکافی و نیاز به کمک برای زندگی روزانه مانند خرید و کارهای خانه مرتبط است که همه اینها با ناخشنودی ارتباط دارند.
 
محققان خواستار کمک و حمایت بیشتر از افراد دارای هوش پایین شده اند.
 
یافته های آنها در نشریه Psychological Medicine منتشر شده است.

 بالاترین نسبتی که گفتند "خیلی خوشحال" %43  افرادی بودند که ضریب هوشی 120 تا 129 داشتند.

 منبع : خبر گزاری مهر


موضوعات مرتبط: متفرقه، فناوری، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:هوش,شادی,, ] [ 13:25 ] [ احسان ]

خیلی از بزرگترها از قدیم می گفتند که از نزدیک تلویزیون نگاه نکن چشم هایت ضعیف می شود یا در در تاریکی مطالعه نکن اما باید گفت این حرف درست نیست.تماشای تلویزیون از نزدیک ممکن است باعث سردرد شود اما هیچ دلیلی برای آسیب دیدن چشم ها وجود ندارد.مطالعه در تاریکی هم مثل نشستن پای تلویزیون چشم هارا ضعیف نمی کند.البته ممکمن است بازهم دچار سردرد شوید یا به خاطر خم شدن بالای کتاب گردن درد بگیرید;ولی هیچ کدام اینها ربطی به ضعیف شدن چشم و کاهش قدرت بینایی ندارد.


موضوعات مرتبط: متفرقه، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:

در مقاله ای که روان شناسان انگلیسی درباره ی احتمال دیدن خواب های رنگی در قرن بیستم  منتشر کرده اند آمده است کسانی که از سال ها ی 1915 تا 1950 تلویزیون تماشا می کردند یا به سینما میرفته اند؛ بیشتر خواب ها ی سیاه و سفید می بینند اما کسانی که از سال 1960 به بعد فیلم های سینمایی یا تلویزیونی دیده اند بیشتر خواب ها ی رنگی می بینند. 

دانشمندان با آزمایش روی 60 داوطلب که نیمی از آن ها زیر 25 سال و نیمی دیگر از آن ها بالای 55 سال سن داشتند از آن ها خواستند درباره ی فیلم هایی که در کودکی دیده اند توضیح دهند و به رنگ ها ی آن اشاره کنند. 

این تحقیق نشان داد که تنها %4/4 خواب هایی که جوان تر ها دیده اند سیاه و سفید بوده در حالی که مسن تر ها خیلی بیشتر از آن ها خواب های سیاه وسفید دیده اند . 

نتایج این تحقیقات نشان میدهد که رنگ فیلم هایی که انسان در دوران کودکی دیده با روان وی تاثیر مستقیمی دارد.  


موضوعات مرتبط: روانشناسی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 22 شهريور 1391برچسب:خواب,سیاه و سفید,رنگی,, ] [ 16:43 ] [ احسان ]

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .